Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013

«Διαταραχή Ψηφιακής Προσοχής»...εθισμός στο Ίντερνετ

Όποιος περνά μεγάλο μέρος της ημέρας του κοιτάζοντας οθόνες καταλαβαίνει τι σημαίνει κούραση στα μάτια. Αλλά τι προκαλεί η ψηφιακή εμμονή στο μυαλό μας; Ο όρος «Διαταραχή Ψηφιακής Προσοχής» (Digital Attention Disorder) περιγράφει τον εθισμό στα κοινωνικά δίκτυα και στους υπολογιστές γενικότερα, αναφέρει το περιοδικό «Τhe Week». 
Πώς λειτουργεί; Πριν από περίπου 50 χρόνια, ο ψυχολόγος B.F. Skinner ενώ πειραματιζόταν με ποντίκια και περιστέρια παρατήρησε ότι η μη προβλεψιμότητα της ανταμοιβής ήταν σημαντικό κίνητρο για τα ζώα. Αν η ανταμοιβή ερχόταν είτε προβλέψιμα είτε πολύ σπάνια, το ζώο τελικά έχανε το ενδιαφέρον του. Όταν όμως βρισκόταν σε αναμονή ανταμοιβής η οποία ερχόταν με ικανοποιητική συχνότητα, ο εγκέφαλος των ζώων αποδέσμευε ντοπαμίνη, έναν νευροδιαβιβαστή που ρυθμίζει κατά βάση την ευχαρίστηση. Και τι σχέση έχει αυτό με το Διαδίκτυο; 
Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι στη διακεκομμένη τροφοδότηση -με τη μορφή μηνυμάτων, tweets και άλλων μέσων κοινωνικής δικτύωσης- το μυαλό μας αντιδρά αναγνωρίζοντάς την ως ανταμοιβή, όπως τα ποντίκια του Skinner. 
O εθισμός στο Ίντερνετ ξεκινάει από πολύ μικρή ηλικία. Οι περισσότεροι άντρες αποκτούν υπολογιστή ή video game όταν είναι πέντε ή έξι ετών, κι έτσι η ανάπτυξή τους είναι συνδεδεμένη με αυτές τις δραστηριότητες. «Και οι γυναίκες εθίζονται, αλλά συνήθως σε μεγαλύτερη ηλικία, και προτιμούν τα social media από τα παιχνίδια -που τα προτιμούν οι άντρες-, δείχνοντας ότι συνδυάζουν καλύτερα τον εθισμό με την πραγματική ζωή από ό,τι οι άντρες» υποστηρίζει η Hilarie Cash, διευθύντρια του προγράμματος απεξάρτησης από το Ίντερνετ «reStart».

Τρίτη, 29 Ιανουαρίου 2013

Το «λ» ή «Lambda» το λάδι για..τους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο!

Ο Γιώργος Κολιόπουλος έγινε γνωστός με το λάδι «λ», το πιο ακριβό λάδι στον κόσμο. Για να το λανσάρει έστειλε 80 χειροποίητες κασετίνες με κούριερ σε trendsetters και δημοσιογράφους γκουρμέ. Στην Ντονατέλα Βερσάτσε, στον Ιαν Σράγκερ, ο οποίος ήταν ιδιοκτήτης του Studio 54 και δημιουργός του πρώτου boutique hotel μαζί με τον Φίλιπ Σταρκ, στους «Los Angeles Times» και στους «New York Times». «Οχι απαραίτητα για να τους κάνω πελάτες, αλλά για να διαδοθεί το «λ» μέσω του word of mouth» αναφέρει ο ίδιος. 

Τώρα λανσάρει το πρώτο υπογεγραμμένο ελαιόλαδο στον κόσμο. Μπορείς να το παραγγείλεις με την υπογραφή σου πάνω ως μεταξοτυπία, είναι limited production, αριθμημένο μπουκάλι, και περικλείεται σε χειροποίητη κασετίνα από λευκό λακαρισμένο μασίφ ξύλο, με δύο πλακέτες λευκόχρυσου. Η τιμή του, 11.000 ευρώ. 
Λάδι πολυτελείας 
Το πρώτα πράγματα που τραβάνε την προσοχή στο «λ» είναι το μπουκάλι του και η θήκη πολυτελείας. Θα μπορούσε να παραπέμπει σε άρωμα ή σε ένα ακριβό ουίσκι, σε καμία περίπτωση όμως σε αγνό παρθένο ελαιόλαδο Κρήτης. «Ηθελα να δημιουργήσω ένα κόσμημα στο τραπέζι. Το μπουκάλι είναι χειροποίητο. Ακόμα και η ετικέτα πίσω μπαίνει με το χέρι, όπως και ο φελλός. Ηθελα να φτιάξω ένα προϊόν μαγικό, να σε ταξιδεύει στη γεύση», αναφέρει ο κ. Κολιόπουλος . 
«Μπορώ να μιλήσω άφοβα για την ποιότητά του, καθώς το προϊόν μου έχει περάσει από επίσημες χημικές και οργανοληπτικές αναλύσεις. Πήρα, μάλιστα, και ασημένιο βραβείο στο New York Festival, αλλά στοχεύω στο χρυσό», τονίζει χαρακτηριστικά και οι πρωτιές του «Lambda» δεν σταματούν εδώ. 
Ιδρυτής και διευθύνων της Speiron 
Επάγγελμα: τελειομανής. Οραμά του να πουλήσει το καλύτερο λάδι στον κόσμο… στους πλουσιότερους ανθρώπους στον κόσμο. Και να συνεχίσει να επιλέγει και να λανσάρει και άλλα ελληνικά προϊόντα ως τα καλύτερα στον κόσμο. 
Οι πρωτιές του «λ» είναι πολλές. Είναι το πρώτο λάδι πολυτελείας στον κόσμο, το πρώτο λάδι στο οποίο αναγράφεται η ultra premium κατηγορία του, το πρώτο επίσης με συσκευασία λευκών αποχρώσεων σε αντίθεση με τα γήινα χρώματα που έχουν τα υπόλοιπα. Είναι το πρώτο σε τόσο ακριβή συσκευασία δώρου παγκοσμίως (€ 150 ή $ 180), αλλιώς € 41 το μπουκάλι (500 ml). Το «λ» αναβαθμίζει εξίμισι φορές την προστιθέμενη εξαγώγιμη αξία του ελληνικού ελαιόλαδου στο εξωτερικό. 
Λάδι από βιβλία 
Το «λ» είναι το πρώτο λάδι που δεν φτιάχτηκε από ελιές αλλά από βιβλία, λέει ο ίδιος. Είναι καρπός εγκεφαλικής σκέψης. Τον βοήθησαν τα διαβάσματά του. Κυρίως ο Πίντσον. Είναι σαν να ανατρέπει όλο το Σύμπαν, να πριονίζει το στάτους κβο. 
Βασικότατη επιρροή του θεωρεί τον Στέλιο Ράμφο, ο οποίος στα βιβλία του ασχολείται με το τι φταίει στον ελληνικό ψυχισμό και δεν μπορεί να προαχθεί. «Ο καημός του ενός» τον εκφράζει απόλυτα. Και βεβαίως ο αρχιτέκτονας Ζενέτος, γιατί πιστεύει ότι οι πρωτοπόροι στην Ελλάδα πάντα αισθάνονταν μια μοναξιά. 
Η περιρρέουσα ατμόσφαιρα της Ελλάδας δεν ενισχύει την επιχειρηματικότητα, πιστεύει. Δεν καταλαβαίνουν τι κάνεις και αντί τουλάχιστον να πουν «προχώρα», μόνο σε αποθαρρύνουν. Κατέληξε ότι έπρεπε να κάνει τη δική του υπέρβαση. Είπε: «Ο κόσμος δεν είναι έτσι όπως μου τον έχουν μάθει στην Ελλάδα, όπου όλα είναι ένα ακίνητο σύμπαν. Στον κόσμο μπορεί να υπάρχει ρευστότητα». 
Επρεπε όμως πρώτα να φτιάξει τον εαυτό μου. «Να φτάσω στο «μηδέν». Αποκαθήλωσε πλήρως την Ελλάδα και είπε: «Δεν αξίζουμε τίποτε». Αυτό είναι και το μυστικό για την αυτογνωσία του Νεοέλληνα. Πρέπει να δεις τον εαυτό σου ως μηδενικό για να ξαναβρείς το ένα σου, να δημιουργήσεις. Είτε είσαι επιχειρηματίας είτε δάσκαλος. 
Ηθελε να κάνει κάτι αποκλειστικό επειδή του αρέσουν τα ιδιαίτερα πράγματα 
«Δεν θα πάρω μια Rolls-Royce, αλλά αναγνωρίζω γιατί υπάρχει στον κόσμο. Το κυριότερο, το ότι δεν οδηγώ Rolls-Royce, δεν σημαίνει ότι δεν μπορώ να φτιάξω μία. Στην Ελλάδα δεν υπάρχει πολύς κόσμος που το καταλαβαίνει αυτό. Κάθε άνθρωπος πρέπει να έχει το αντικείμενο που τον εκφράζει. Ανέκαθεν συνέβαινε αυτό. Οσο πιο απόμακρο είναι ένα αγαθό τόσο πιο πολύ το θέλουμε. Πολλοί θα αντιμάχονταν αυτήν την άποψη, αλλά ίσως δεν την αναγνωρίζουν στον τρόπο με τον οποίο αντιδρούν και οι ίδιοι» δήλωσε σε συνέντευξή του στο Βήμα. 
Εκανε το πρώτο πολυτελές αγαθό από ελληνικά χέρια. Εφερε το premiumization που εφαρμόζεται χρόνια στα ποτά, στο λάδι. Η κατηγορία ultra premium δεν υπήρχε, αλλά αποφάσισε να το πει έτσι επειδή έτσι του αρέσει. Είναι το πρώτο λάδι που χρησιμοποίησε αυτήν την ιδέα μάρκετινγκ. 
Δεν έχει φύγει ποτέ στο εξωτερικό, δεν έχει μείνει ποτέ έξω και αυτό είναι ένα ενδιαφέρον case study. Ολα έγιναν μέσα από το λάπτοπ, διότι έχει το ταλέντο να ανακαλύπτω τη χρήσιμη γνώση κάτω από στρώματα άχρηστων πληροφοριών. Είναι εφικτό να ζεις σε μια χώρα και να κάνεις καριέρα σε άλλη. Οπως ο Ζενέτος, αλλά και ο Μορικόνε, ο οποίος έκανε καριέρα στο Χόλιγουντ όντας στη Ρώμη. Μένει στην Ελλάδα γιατί αγαπά τη χώρα του. Στην ουσία της, όχι όπως είναι. 
Πλούσιος δεν έγινε, αλλά συνεχίζει, αυτή είναι η τρέλα του. Το ότι κατάφερε και άλλους να παθιαστούν με το προϊόν μου, σημαίνει ότι πέτυχε. Η Speiron δεν είναι εταιρεία των τζίρων. Τη φαντάζεται μικρή και ταγμένη, α λα Rolls-Royce. Εχει κάνει κάτι μοναδικό σε παγκόσμια κλίμακα, και αυτό ήθελε. 
Η συμβουλή του σε κάθε επίδοξο επιχειρηματία ή δημιουργό 
Είναι να μην ακούει το «γύρω γύρω». Το μέλλον της Ελλάδας δεν είναι σε αυτό που βλέπουμε γύρω μας, στο τώρα. Το μυστικό είναι η σπανιότητα και η μικρή παραγωγή. Αλλά και η προστιθέμενη αξία, που σημαίνει αυτοπεποίθηση, όραμα. Στην Ελλάδα, στα προϊόντα της, αλλά πρωτίστως στον εαυτό μας. 
«Αν διοχετεύαμε ελάχιστο από το πάθος με το οποίο διαδηλώνουμε στην αμερικανική πρεσβεία σε ένα όραμα, θα ανορθώναμε την οικονομία. Να βρεθούν επιχειρηματίες και να τυποποιήσουν προϊόντα που θα κατακτήσουν την Αμερική ειρηνικά». 
Με πτυχίο Νομικής 
Με πτυχίο Νομικής και προϋπηρεσία σε διαφημιστική ως copywriter, ο Γιώργος Κολιόπουλος έγινε ο επιχειρηματίας που είδε το ελληνικό λάδι ως τον «υγρό χρυσό» και εισέβαλε στις αγορές του Χονγκ Κονγκ, της Σιγκαπούρης, του Αμπου Ντάμπι, αλλά και στις πανάκριβες βιτρίνες του λονδρέζικου πολυκαταστήματος «Harrods». 
Το «λ» ή «Lambda», όπως ονομάζεται το ελαιόλαδο πολυτελείας, πήρε το όνομά του από το αρχικό γράμμα της λέξης «λάδι» και τα τελευταία χρόνια εξελίσσεται σε ένα πανίσχυρο brand name, γεγονός που οφείλεται στην προσπάθεια του κ. Κολιόπουλου να δημιουργήσει ένα προϊόν πολυτελείας σε πανάκριβο gift box, το οποίο θα απευθύνεται σε συγκεκριμένο κοινό. Ο ίδιος, ο οποίος δεν έχει βγει ποτέ στο εξωτερικό, κατάφερε μέσω του laptop του να διαδώσει το ελληνικό ελαιόλαδο στις διεθνείς αγορές και να κυριαρχήσει στις βιτρίνες του «Harrods».

Δευτέρα, 28 Ιανουαρίου 2013

Επάγγελμα:αιώνιος φοιτητής...τέλος


Τέλος στους αιώνιους φοιτητές επιχειρεί να βάλει η ελληνική κυβέρνηση, με το μέτρο να εφαρμόζεται κιόλας από την επόμενη χρονιά. Αυτοί που έχουν συμπληρώσει το όγδοο έτος σπουδών σε τετραετή προγράμματα σπουδών, ή δέκα σε πενταετή προγράμματα Πολυτεχνείων και Γεωπονικών Τμημάτων, είναι οι άμεσα απειλούμενοι, σύμφωνα με τις νέες θεσμικές διατάξεις για τα ΑΕΙ.
Σύμφωνα με τον Τύπο της Κυριακής, τα τελευταία χρόνια το ΤΕΙ Αθηνών έχει διαγράψει περισσότερους από 18.000 φοιτητές. Την επόμενη ακαδημαϊκή χρονιά χιλιάδες φοιτητές ΑΕΙ 26 ετών και άνω θα δουν την έξοδο από τα πανεπιστημιακά ιδρύματα.
Όπως αναφέρει το δημοσίευμα, ελάχιστα ιδρύματα έχουν προχωρήσει σε αυτόματη διαγραφή φοιτητών επειδή παρέλειψαν να ανανεώσουν την εγγραφή τους για δύο συνεχόμενα εξάμηνα. Η διάταξη αυτή υπήρχε και στον παλαιό νόμο-πλαίσιο, όμως παρέμεινε ανενεργή, με την Μαριέττα Γιαννάκου το 2007 και την Άννα Διαμαντοπούλου το 2011 να προσπαθούν και να αποτυγχάνουν να επαναφέρουν την «νεκρή» διάταξη.
Για ποιους χτυπά το... κουδούνι
*Οι φοιτητές που κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) συμπλήρωσαν 2ν+1 έτη σπουδών (όπου ν=4 έτη και 2ν= 8 έτη) θα διατηρούν τη φοιτητική ιδιότητά τους έως και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2013-2014.
*Οι φοιτητές που κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) συμπλήρωσαν ν+2 έτη σπουδών θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα έως και το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2014-2015.
*Οι φοιτητές που κατά το τέλος του ακαδημαϊκού έτους 2011-2012 (Ιούλιος 2012) δεν έχουν συμπληρώσει  ν+2 έτη σπουδών θα διατηρούν τη φοιτητική τους ιδιότητα  για το διπλάσιο χρόνο σπουδών σε σχέση με τα κανονικά έτη σπουδών.
Το νέο χρονοδιάγραμμα
Έτος εγγραφής                 Έτος λήξης
1996-97 έως 2003-04           2013-14
2004-05 έως 2006-07           2014-15
2007-08 έως 2010-11           Σε 8 χρόνια από το έτος εισαγωγής
2011-12 και μετά                 Σε 6 χρόνια από το έτος εισαγωγής

ΕΠΕΙΓΟΝ: Επιστροφή φόρου, δείτε ποιοι δικαιούνται! (Από 1000€ εώς 4000€)

Το 2012 το υπουργείο οικονομικών εισέπραξε 1,7 δις περισσότερα απ’ ό,τι είχε προβλέψει.
Η κυβέρνηση αποφάσισε τα 80% του ποσού αυτού να τα επιστρέψει στους φορολογούμενους.
 Ο μέσος όρος επιστροφής ανέρχεται για έγγαμους μεταξύ των € 2000 και € 4000 και για τους άγαμους μεταξύ των € 1000 και € 2500.
 Κάνε κλικ ΕΔΩ για να υπολογίσεις το ποσό 
πηγή:www.fevgato

Παρασκευή, 18 Ιανουαρίου 2013

Γεννημένοι… ηγέτες τα άτομα που το φέρουν το γονίδιο rs4950

Το rs4950 δεν είναι ένα απλό γονίδιο: σύμφωνα με ερευνητές από το University College του Λονδίνου, στη Βρετανία, τα άτομα που το φέρουν είναι γεννημένοι… ηγέτες! Παρά το γεγονός ότι η άποψη περί εκμάθησης ηγετικών ικανοτήτων και δεξιοτήτων είναι δεκτή από τους επιστήμονες, οι ίδιοι υποστηρίζουν ότι όπως και να έχει χρειάζεται και ένα γενετικό «σπρώξιμο» προς τα υψηλότερα σκαλοπάτια της ιεραρχίας. 
Η μελέτη
Tο γονίδιο της «ηγεσίας» εντοπίστηκε κατά την ανάλυση γενετικού υλικού συνολικά 4.000 εθελοντών, των οποίων καταγράφηκε ο επαγγελματικός τίτλος και η κοινωνική τους κατάσταση (ελεύθεροι, δεσμευμένοι, παντρεμένοι κτλ.). Είδαν λοιπόν, ότι τα άτομα που έφεραν το γονίδιο rs4950 είχαν στην πλειονότητά τους διευθυντική ή θέση προϊσταμένου στη δουλειά τους. 
«Το γονίδιο rs4950 φαίνεται να σχετίζεται με το πέρασμα των ηγετικών ικανοτήτων από γενιά σε γενιά» εξηγεί ο επικεφαλής της μελέτης δρ Γιαν-Εμάνουελ Ντε Νέβε. «Η πεποίθηση ότι η ηγεσία αποτελεί δεξιότητα είναι στο μεγαλύτερο μέρος της αληθινή, όμως μέσα από τη μελέτη μας καταφέραμε να δείξουμε ότι εν μέρει αποτελεί και γενετικό γνώρισμα». 
Από την άλλη πλευρά, οι ερευνητές προσθέτουν ότι πέρα από τα φυσικά τους προσόντα τα προικισμένα άτομα οφείλουν να καλλιεργούν τις δεξιότητες τους αν θέλουν να διατηρούν τη διευθυντική τους θέση. 
Τα ενδιαφέροντα ευρήματα παρουσιάζονται στο επιστημονικό έντυπο «Leadership Quarterly».

Τετάρτη, 16 Ιανουαρίου 2013

Δουλειές του κώλ...

Μια ομολογουμένως πρωτοποριακή μόδα έχει εξαπλωθεί στην Ιαπωνία, όπου οι πελάτες πληρώνουν για να ξαπλώσουν σε οπίσθια γυναίκας. Συγκεκριμένα, το club Soivena προσφέρει μία υπηρεσία την οποία ονομάζει oshiri makura. 
Η επιχείρηση στο Τόκιο προσφέρει χαλάρωση στους πελάτες της με όποιον τρόπο επιθυμεί ο καθένας. Με αγκαλιά, μασάζ, χαστούκια ή το oshiri makura το οποίο είναι να ξαπλώσουν στα οπίσθια μίας εκ των υπαλλήλων του club. 
Ο πελάτης πληρώνει 25 ευρώ στην είσοδο και διαλέγει μία από τις παραπάνω μεθόδους χαλάρωσης. Δουλειές του κώλ...

Τρίτη, 8 Ιανουαρίου 2013

Απέκτησαν ξανά την όρασή τους...

Πλήρως τυφλά ποντίκια απέκτησαν ξανά την όρασή τους χάρη σε έγχυση φωτοευαίσθητων κυττάρων απευθείας μέσα στα μάτια τους, αναφέρουν βρετανοί ερευνητές. Η ερευνητική ομάδα από το Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης χρησιμοποίησε ποντίκια τα οποία εμφάνιζαν πλήρη έλλειψη των κυττάρων – φωτοϋποδοχέων στους αμφιβληστροειδείς χιτώνες των ματιών. Τα πειραματόζωα δεν ήταν σε θέση να ξεχωρίσουν το φως από το σκοτάδι. 
Εγχυση πρόδρομων κυττάρων
Οι ειδικοί ενέχυσαν μέσα στα μάτια των ποντικών «πρόδρομα» κύτταρα τα οποία μετατρέπονται στους «δομικούς λίθους» του αμφιβληστροειδούς. Όπως φάνηκε, μόλις δύο εβδομάδες μετά την έγχυση σχηματίστηκε ένας νέος αμφιβληστροειδής χιτώνας, σύμφωνα με δημοσίευση στην επιθεώρηση «Proceedings of the National Academy of Sciences». 
Ο επικεφαλής των ερευνητών καθηγητής Ρόμπερτ ΜακΛάρεν ανέφερε: «Αναδημιουργήσαμε ολόκληρη τη δομή του αμφιβληστροειδούς. Βασικά δώσαμε τις πρώτες αποδείξεις σχετικά με το ότι μπορούμε να πάρουμε ένα πλήρως τυφλό ποντίκι, να του εγχύσουμε κύτταρα και να αναδομήσουμε ολόκληρο το φωτοευαίσθητο στρώμα του ματιού». 
Προηγούμενες μελέτες είχαν δώσει παρόμοια αποτελέσματα με ποντίκια στα οποία ο αμφιβληστροειδής είχε εκφυλιστεί μερικώς. Ο καθηγητής ΜακΛάρεν σημείωσε ότι αυτό που πέτυχε τώρα η ομάδα του είναι «σαν να διορθώνει κάποιος ολόκληρη την επιφάνεια μιας οθόνης υπολογιστή και όχι μεμονωμένα πίξελ». 
Επιβεβαίωση της αποκατάστασης της όρασης
Εξετάσεις που διεξήχθησαν στα ποντίκια επιβεβαίωσαν ότι εκείνα μετά τη θεραπεία ήταν σε θέση να βλέπουν. Οι ερευνητές εξέτασαν εάν οι κόρες των ματιών τους αντιδρούσαν στο φως ενώ υπέβαλαν τα ζώα και σε απεικονιστικές εξετάσεις του εγκεφάλου προκειμένου να ανακαλύψουν εάν ο εγκέφαλός τους επεξεργαζόταν τις οπτικές πληροφορίες. 
Σχολιάζοντας τα νέα ευρήματα ο καθηγητής Ρόμπιν Αλι από το University College του Λονδίνου ο οποίος είχε δημοσιεύσει στην επιθεώρηση «Nature» μελέτη που έδειχνε ότι η μεταμόσχευση φωτοευαίσθητων κυττάρων στον αμφιβληστροειδή μπορεί να αποκαταστήσει την όραση σε ποντίκια με νυχτερινή τύφλωση καθώς και ότι η ίδια τεχνική μπορεί να είναι αποτελεσματική σε ποντίκια με εκφύλιση του αμφιβληστροειδούς, ανέφερε: «Οι μελέτες αυτές αποδεικνύουν ότι είναι πιθανό να μεταμοσχευθούν επιτυχώς φωτοευαίσθητα κύτταρα σε ποντίκια, ακόμη και με σοβαρό βαθμό εκφύλισης». 
Οι μέχρι τώρα δοκιμές σε ανθρώπους 
Σε ό,τι αφορά τον άνθρωπο, αυτή τη στιγμή δοκιμάζεται η χρήση ανθρώπινων εμβρυϊκών βλαστικών κυττάρων σε ασθενείς με νόσο Stargardt, η οποία πλήττει νεαρά άτομα και αφορά εκφύλιση των φωτοευαίσθητων κυττάρων στο πίσω μέρος του αμφιβληστροειδούς χιτώνα του ματιού. Πρώιμα αποτελέσματα των δοκιμών μαρτυρούν ότι η τεχνική είναι ασφαλής, ωστόσο θα παρέλθουν αρκετά χρόνια προτού εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα. 
Παράλληλα τσιπ που τοποθετούνται στον αμφιβληστροειδή ή και βιονικά μάτια δοκιμάζονται σε ασθενείς με μελαγχρωστική αμφιβληστροειδοπάθεια.