Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2012

Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ): χρονιά των τραπεζών και των ...υπερχρεωμένων νοικοκυριών

Σε χρονιά των τραπεζών και των ...υπερχρεωμένων νοικοκυριών, εξελίχθηκε το 2011 ως προς τις καταγγελίες, τα παράπονα και τα ερωτήματα των καταναλωτών προς το Κέντρο Προστασίας Καταναλωτών (ΚΕΠΚΑ). Ως αποτέλεσμα, αυτή η κατηγορία εκτινάχθηκε στην πρώτη θέση της σχετικής «μαύρης» λίστας, που κατήρτισε πέρυσι ο φορέας (με 4.403 παράπονα-καταγγελίες-ερωτήματα).
Μάλιστα, με παρέμβαση του ΚΕΠΚΑ επετεύχθη και διαγραφή χρεών αρκετών χιλιάδων ευρώ, όπως υποστηρίζει σε σημερινή ανακοίνωσή του.
Συνολικά (για όλες τις κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών) το ΚΕΠΚΑ δέχτηκε πέρυσι 11.049 «κρούσεις» από τους καταναλωτές και συγκεκριμένα: 1.734 καταγγελίες, 2.463 παράπονα, 6.852 ερωτήματα καταναλωτών.
Σύμφωνα με το Κέντρο, το 99% των καταγγελιών επιλύθηκαν υπέρ των καταναλωτών, μετά από παρέμβαση του ΚΕ.Π.ΚΑ., στους προμηθευτές, με αποτέλεσμα τα μέλη του να ωφεληθούν με το ποσόν των 417.152 ευρώ.
Πάντως, η συμπεριφορά των καταναλωτών είναι ενδεικτική και της έλλειψης καταναλωτικής κουλτούρας: αν και μόλις το 34% των καταγγελιών κατατέθηκε από μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ και το υπόλοιπο 66% από καταναλωτές, που το «ανακάλυψαν» μόνο όταν είχαν προσωπικό πρόβλημα, οι τελευταίοι δεν ενδιαφέρθηκαν να το στηρίξουν (με την εγγραφή τους ως μέλη).
Όσον αφορά τα ποσά με τα οποία ωφελήθηκαν οι καταναλωτές, αυτά προήλθαν κατά κύριο λόγο από χρέη που διαγράφηκαν σε υπερχρεωμένα νοικοκυριά, με βάση αποφάσεις Ειρηνοδικείου (230.449,24 ευρώ), από ακυρώσεις συμβολαίων ινστιτούτων αδυνατίσματος και γυμναστηρίων (102.796,08 ευρώ) και επιστροφές χρεώσεων/ακυρώσεις συμβολαίων παρόχων τηλεπικοινωνιών (20.637,94 ευρώ).
«Στα χρηματικά ποσά, που κέρδισαν τα μέλη του ΚΕ.Π.ΚΑ ως αποζημιώσεις, με τη μεσολάβησή μας, πρέπει να προσθέτουμε κάθε χρόνο και περίπου 3.000.000 ευρώ, που αφορούν το ‘’χαράτσι’’ της Χαλκιδικής, για 55.000 οικογένειες - κατόχους β’ κατοικίας, στο Νομό Χαλκιδικής, το οποίο καταργήθηκε, από 1/1/2008, έπειτα από αγώνες χρόνων του ΚΕ.Π.ΚΑ», υπογραμμίζει το ΚΕΚΠΚΑ.
Σε ό,τι αφορά τη διαδικασία ρύθμισης οφειλών υπερχρεωμένων καταναλωτών με τις τράπεζες, το ΚΕΠΚΑ διευκρινίζει τα εξής:
-Περισσότεροι, από 4.403 καταναλωτές ζήτησαν πληροφόρηση και συμβουλές, από το ΚΕ.Π.ΚΑ., είτε τηλεφωνικά είτε επισκεπτόμενοι τα γραφεία του. Ακόμη περισσότεροι βρήκαν τις πληροφορίες αυτές, στην ιστοσελίδα του Κέντρου ή στους λογαριασμούς του στο facebook και στο twitter.
-575 καταναλωτές γράφτηκαν μέλη στο ΚΕ.Π.ΚΑ. Όλοι αυτοί παρέλαβαν ενημερωτικό υλικό και αιτήσεις, για τις τράπεζες, ώστε να ξεκινήσουν τη διαδικασία.
-452 καταναλωτές κατέθεσαν τα δικαιολογητικά τους.
-423 καταναλωτές συναντήθηκαν, με τους ειδικούς του ΚΕ.Π.ΚΑ. και προετοιμάστηκαν οι προτάσεις, προς τις τράπεζες.
-418 φάκελοι απεστάλησαν προς τις τράπεζες. Κάθε φάκελος αφορά ένα ή και περισσότερους καταναλωτές (οικογένεια), μία έως και 13 τράπεζες, ένα έως και πενήντα χρηματοδοτικά προϊόντα. Αυτό σημαίνει ότι οι 418 φάκελοι, που απεστάλησαν, στις τράπεζες, αντιστοιχούν, σε 1595 σχέδια ρύθμισης οφειλών.
-Εκδόθηκαν 613 βεβαιώσεις αποτυχίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια: