Σάββατο, 2 Ιουλίου 2011

Όσα δεν ξέρετε για το καρπούζι...

Λίγα φρούτα σηματοδοτούν το θέρος, όσο το καρπούζι. Ταυτόσημο με την έννοια της δροσιάς - αντίδοτο στην κάψα των 35 - 40 βαθμών Κελσίου, το καρπούζι αποτελεί πηγή πολύτιμων στοιχείων για τον οργανισμό αλλά και γευστική όαση απόλαυσης, λόγω της φυσικής του ζάχαρης.
---Προστασία από τον καρκίνο---
Το καρπούζι είναι εξαιρετική πηγή αντιοξειδωτικών ουσιών καθώς περιέχει βιταμίνη C, β-καροτίνη αλλά και βιοτίνη, συμβάλλοντας έτσι στην προστασία του οργανισμού από διάφορους τύπους καρκίνου.
Συμβάλλει, μέσω του αμινοξέος citrolline που εμπεριέχει, στις εύρυθμες καρδιαγγειακές και ανοσολογικές λειτουργίες.
Περιέχει βιταμίνη Α, σημαντική για καλύτερη όραση και αποτελεσματικότερη άμυνα σε μολύνσεις καθώς ενδυναμώνει τα λεμφοκύτταρα του οργανισμού. Παρέχει σε υψηλά ποσοστά βιταμίνη C, ενισχύει κατά συνέπεια το αμυντικό σύστημα του οργανισμού ενάντια στις μολύνσεις, προστατεύει από το στρες και τα προϊόντα του μεταβολισμού που επιταχύνουν τη διαδικασία της γήρανσης.
Περιέχει επίσης βιταμίνη Β6, η οποία συμβάλλει στην σύνθεση των νευροδιαβιβαστών του εγκεφάλου καθώς συντελεί στην καλύτερη πνευματική και ψυχολογική υγεία.
Πλούσιο σε κάλιο, συμβάλλει στη ρύθμιση της καρδιακής λειτουργίας και της αρτηριακής πίεσης, ενώ παράλληλα έχει διουρητική δράση.
Είναι πολύ καλή πηγή φυτικών ινών, οι οποίες βοηθούν την κινητικότητα του εντέρου, ενώ συμβάλλουν στην πρόληψη του καρκίνου του παχέος εντέρου, κυρίως του ορθού.
Περιέχει λυκοπένιο, συστατικό που θεωρείται ότι έχει αντικαρκινική δράση. Το λυκοπένιο εξουδετερώνει τις ελεύθερες ρίζες οξυγόνου που σχηματίζονται κατά τη διάρκεια του κυτταρικού μεταβολισμού. Η δράση του γίνεται αισθητή κυρίως σε περιστατικά ενάντια στον κίνδυνο του καρκίνου του προστάτη, παρουσιάζοντας, συγχρόνως, ευεργετικές δράσεις στο καρδιαγγειακό σύστημα.
---Η σιλουέτα και το καρπούζι---
Στον αμείλικτο θερμιδομετρητή, το καρπούζι αποδίδει 30 θερμίδες/100 gr., 7,6 gr. υδατάνθρακες και 94gr. νερό, ως εκ τούτου η υπερκατανάλωσή του μπορεί να είναι επιβαρυντική για τη …ζυγαριά μας.
Οι πλούσιες φυτικές ίνες του το καθιστούν σχεδόν απαγορευτικό για τους πάσχοντες από το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου, ενώ η περιεκτικότητά του σε ζάχαρη ορθώνει τείχη για τους διαβητικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια: