Κυριακή, 26 Σεπτεμβρίου 2010

Κινεζικές επενδύσεις στην Ελλάδα

Οι επενδύσεις της Κίνας στο εμπορευματικό λιμάνι του Πειραιά και η διάθεσή της να επενδύσει στο Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου, αναμένεται, σύμφωνα με πληροφορίες, να είναι από τα βασικότερα στοιχεία στην τριήμερη επίσκεψη που θα πραγματοποιήσει τέλη Σεπτεμβρίου με αρχές Οκτωβρίου στην Ελλάδα, ο Κινέζος πρωθυπουργός Γουέν Ζιαμπάο.

Ο κ. Ζιαμπάο αναμένεται να αφιερώσει τον περισσότερο χρόνο της παραμονής του στη χώρας μας, στον Πειραιά, στην επένδυση του ομίλου της Cosco στο λιμάνι, η οποία, όπως έχει τονίσει πολλές φορές ο πρόεδρος της Γουέι Τζιαφού, είναι στρατηγικής σημασίας. Άλλωστε ο Πειραιάς είναι το μόνο τέρμιναλ επί ευρωπαϊκού εδάφους στο οποίο η Cosco διαθέτει απόλυτη κυριότητα για τα επόμενα 35 χρόνια. Στα άλλα λιμάνια, Νάπολη, Αμβέρσα συμμετέχει με ποσοστά της τάξεως του 20% για πολύ μικρότερη χρονική διάρκεια.
Με βάση τον προγραμματισμό που υπάρχει μέχρι τώρα, όταν ο Κινέζος πρωθυπουργός επισκεφθεί τον εμπορευματικό σταθμό της Cosco στην προβλήτα ΙΙ, την επόμενη εβδομάδα, θα συνοδεύεται και από τον Έλληνα πρωθυπουργό Γιώργο Παπανδρέου.
Δεσμοί
Ο κ. Παπανδρέου θα θελήσει πιθανότατα με αυτό τον τρόπο να δηλώσει τη σημασία που αποδίδει η χώρα μας στην ενίσχυση των οικονομικών της δεσμών με την Κίνα σε μία κρίσιμη στιγμή για την ελληνική οικονομία. Και οπωσδήποτε να δείξει ότι η κυβέρνησή του υπολογίζει ιδιαίτερα τις ξένες επενδύσεις στις υποδομές της Ελλάδας, ειδικότερα στις υποδομές που έχουν άμεση σχέση με το θαλάσσιο εμπόριο.
Αν και τις τελευταίες μέρες οι σχέσεις της κυβέρνησης με τον ελληνικό εφοπλισμό διέρχονται μεγάλη κρίση και η οργή της ναυτιλιακής κοινότητας «ξεχειλίζει» από τη μη σύσταση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στον τελευταίο ανασχηματισμό, ωστόσο οι Ελληνες πλοιοκτήτες παραμένουν ο δυνατός συνδετικός κρίκος της Κίνας και την Cosco με την Ελλάδα.
Η κινεζική εταιρεία επιδιώκει με τις επενδύσεις που θα κάνει στην προβλήτα ΙΙ του Εμπορευματικού Σταθμού και την κατασκευή της προβλήτας ΙΙΙ, εφόσον δεν ανακύψουν προβλήματα με τις μελέτες, έως το 2015 να διακινεί μέσω της Ελλάδας περί τα 3,7 εκατ teus.
Κοντέινερ
Από το λιμάνι του Πειραιά τα κοντέινερ θα διαχέονται στις αγορές της Νότιας και της Κεντρικής Ευρώπης, της Βόρειας Αφρικής και άλλες χώρες της Μεσογείου. Μάλιστα, η εταιρεία ενισχύσει το στελεχικό της δυναμικό στο επιτελείο της στην Ελλάδα.
Το Εμπορευματικό Κέντρο του Θριάσιου Πεδίου, μία επένδυση στον χώρο των logistics της τάξεως των 150 εκατ. ευρώ, αποτελεί για την Κίνα ένα ισχυρό κρίκο στη μεταφορική αλυσίδα που θέλει να εγκαταστήσει στην Ελλάδα. Ο νέος διαγωνισμός για την παραχώρηση του Θριάσιου ενδιαφέρει την Cosco και αναμένεται, σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες ο πρόεδρος της να συζητήσει εκ νέου το θέμα με τη διοίκηση του ΟΛΠ.
Cosco και ΟΛΠ βρίσκονται σε μία συμφωνία για κοινή κάθοδό τους στον νέο διαγωνισμό που αναμένεται να βγει στο αέρα μέσα στον Νοέμβριο και την επόμενη εβδομάδα πιθανότατα θα οριστικοποιηθούν οι αποφάσεις τους. Ο ΟΛΠ επιδιώκει να εισέλθει στην αγορά των logistics καθώς ο πρόεδρος του Γιώργος Ανωμερίτης πιστεύει ότι αυτό το βήμα είναι αποφασιστικής σημασίας για να ενισχυθεί η παρουσία του οργανισμού στην αγορά, ενώ θα αποτελέσει γερή ένεση για την οικονομική του θέση. Ο Εμπορευματικός Σταθμός του Θριάσιου είναι για τον πρόεδρο του ΟΛΠ ένα έργο στις υποδομές της χώρας ανάλογης σημασίας με το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος.
Η νέα επίσκεψη σε υψηλότατο επίπεδο κυβερνητικού κλιμακίου της Κίνας στη χώρα μας ίσως αποτελέσει κομβικό σημείο.
Οι Κινέζοι, πάντως, είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί στις επενδυτικές τους κινήσεις τους. Οσοι από την Ελλάδα βρίσκονται σε στενή επαφή μαζί τους λόγω της Cosco ξέρουν ότι επιζητούν την απόλυτη συνέπεια και παρά το γεγονός ότι αποτελούν κορυφαία οικονομική δύναμη παγκοσμίως δεν τους αρέσει καθόλου να χάνουν λεφτά, έστω και το τελευταίο ευρώ είναι γι' αυτούς θέμα.
Ο επικεφαλής των δραστηριοτήτων τους στην Ελλάδα είναι ουσιαστικά ο πρέσβης τους στην Αθήνα, ο οποίος έχει την ευθύνη της απευθείας επικοινωνίας με την κυβέρνηση στο Πεκίνο και την έδρα της Cosco στη Σαγκάη.
Της Αγγελικής Καλλή

Δεν υπάρχουν σχόλια: