Δευτέρα, 12 Ιουλίου 2010

Πτώση των πωλήσεων του κυριακάτικου Τύπου αγγίζει πλέον το 30%.

Η συμπίεση της ζήτησης που επιβάλλουν τα μέτρα λιτότητας έχει τον πρώτο αντίκτυπο στις πωλήσεις των εφημερίδων. Η κάμψη της κατανάλωσης ξεκινάει από τις εφημερίδες: Ήδη το πρώτο 4μηνο του 2010 οι πωλήσεις πέφτουν κατά 10% περίπου στον κυριακάτικο και απογευματινό Τύπο και 14% στον Πρωινό. Το επόμενο διάστημα η κατάσταση γίνεται τρομακτική: Την περασμένη Κυριακή οι πωλήσεις των κυριακάτικων εφημερίδων δεν ξεπέρασαν αθροιστικά τα 770.000 φύλλα, που σημαίνει ότι η πτώση των πωλήσεων του κυριακάτικου Τύπου αγγίζει πλέον το 30%.
Το πρώτο, άμεσο συμπέρασμα είναι ασφαλώς ότι ο δεσμός του αναγνώστη με την εφημερίδα είναι χαλαρός. Η αίσθηση της «ταύτισης» με το περιεχόμενο της εφημερίδας που όριζε στο παρελθόν μια προσωπική πολιτική σχέση και σχέση γούστου, κατέρρευσε, με την επικράτηση των προσφορών. Τα «δώρα» διέρρηξαν αυτή την προσωπική σχέση, καθώς ο αναγνώστης έκανε πλέον την επιλογή του όχι με βάση το γούστο του, αλλά το «συμφέρον» του, στην προσφορά του DVD. Τα αποτελέσματα της εισόδου του marketing στον Τύπο αποτυπώνονται σήμερα στη ραγδαία κατάρρευση.
Το πρόβλημα δεν είναι αμιγώς ελληνικό. Οι εφημερίδες σήμερα στον ανεπτυγμένο κόσμο βρίσκονται να πιέζονται (α) από την τεχνολογία του Διαδικτύου που προσφέρει δωρεάν ενημέρωση -και συνεπώς κάμψη των πωλήσεων- και (β) από τη γενικότερη παγκόσμια οικονομική ύφεση - με ανάλογη κάμψη των διαφημιστικών εισροών. Αποτέλεσμα, ο Τύπος στην Ευρώπη και στην Αμερική αντιμετωπίζει πρόβλημα χρηματοδότησης. Αυτό σημαίνει ότι βρίσκεται σε αναζήτηση ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου, το οποίο θα αξιοποιήσει το νέο τεχνολογικό περιβάλλον με τρόπο που να προσθέτει έσοδα, έτσι ώστε οι εκδόσεις, είτε έντυπες, είτε διαδικτυακές, να αυτοχρηματοδοτούνται και να είναι βιώσιμες. Αν και γίνονται προσπάθειες, π.χ. με την επιβολή συνδρομής, το νέο μοντέλο δεν έχει βρεθεί ακόμα.
πηγή:ΑΥΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια: